O reklamie w Internecie słów kilka

Promocja w Internecie zdobywa coraz większą popularność. Jeszcze parę lat temu duże organizacje inwestowały głównie w reklamę w radiu czy telewizyjną. W XXI wieku trend ten ulega zauważalnym zmianom – duże spółki płacą więcej za reklamę w sieci niż w ”normalnych” mediach. Co jest tego przyczyną? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, omówmy najpierw tradycyjne typy reklamy.

Reklama tradycyjna to m.in radio, telewizja oraz gazety. Radio, czy tego chcemy czy nie chcemy, traci cały czas swoją popularność. Nasi dziadkowie słuchali radia cały czas –w pracy, w mieszkaniu, w pracach na dworze czy poza nim. Po prostu każdy posiadał radio i z niego korzystał. Reklama w radiu miała wówczas bardzo duży sens – to oczywiste. Skoro dużo ludzi słuchało radia – to firmy płaciły za reklamę w radiu. Jak jest obecnie? Dziś niewiele osób słucha radia, młodzież używa Internetu, czy telewizji. Jeśli radio- to tylko aby słuchać muzyki, głównie przez Internet. Widać zatem, że reklama w radiu może tracić na popularności i to całkiem zrozumiałe. Idziemy dalej – prasa. Gazety są jeszcze starsze aniżeli radio. Dzienniki, tygodniki, gazety o określonym profilu tematycznym – jeszcze kilkanaście lat temu było coraz więcej tytułów, coraz więcej ludzi czytało gazety. Obecnie trend jest spadkowy. Wydawcy gazet muszą szukać innych metod pozyskania klienta. Stąd zapewne coraz bardziej popularne są e-wydania, na przykład e-wydania dzienników, jak Rzeczpospolita. Telewizja – jest ogrom kanałów ale coraz mniej ludzi ogląda TV – wszyscy stawiają na Internet. Nawet telewizory nie służą jedynie do oglądania telewizji, a do oglądania filmów z płyt dvd, dysków przenośnych czy Internetu – mamy przecież funkcję smart TV.

Z drugiej strony jest Internet – do niego dostęp ma najwięcej ludzi w naszym kraju. Nawet starsi mieszkańcy Polski mają komputer, czy smartfon z dostępem do Internetu. Czy więc dziwić może, iż to Internet zyskuje popularność i promocja w Internecie cieszy się niesłabnącą popularnością? Z całą pewnością nie. Przez ostatnie kilkanaście lat widać wyraźnie, że Internet cieszy się coraz większą popularnością. Gramy w sieci, czytamy w sieci, piszemy w Internecie, oglądamy w sieci – to dla większości ludzi najważniejsze źródło rozrywki. Ale nie tylko – to także świetny sposób na zdobywanie wiedzy. Reklamodawcy to wykorzystują, reklama w sieci jest ogromnie popularna, gdyż trafia do wybranych odbiorców. Jeżeli na przykład czytamy artykuły o tematyce zdrowia, to zobaczymy reklamy leków, lekarzy, suplementów diety. Jeżeli interesują nas gry komputerowe to trafi do nas reklama z dziedziny rozrywka. To tak zwane targetowanie reklam. Idźmy dalej – nawet wpisując w Google jakieś frazy zauważamy reklamujące się firmy – czy to dzięki systemowi Google Adwords czy np. poprzez usługi firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron. Cóż to takiego? Pozycjonowanie stron www to proces, dzięki któremu strona internetowa widoczna jest wysoko w wyszukiwarce, np. Google. Zobrazujmy to konkretną sytuacją. Klient chce znaleźć kwiaciarnię z Warszawy, wpisuje kwiaciarnia warszawa i widzi poszczególne obiekty. Ranking układa Google, natomiast to agencje mają na niego wpływ. To zdecydowanie ogromnie ciekawe narzędzie marketingowe, z tego typu promocji korzysta obecnie bardzo duża ilość firm. Trudno się przecież dziwić. Nie ma choćby najmniejszych wątpliwości, że reklama w sieci to przyszłość marketingu internetowego.

Napisane przez:

Zostaw komentarz

XHTML: Możesz użyc następujących znaczników: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>